Opole, ul. Oleska 121 B lok. 10

Dlaczego warto nagradzać premią pracowników na podstawie wyników badań tajemniczego klienta?

Dlaczego warto nagradzać premią pracowników na podstawie wyników badań tajemniczego klienta?

Pracownicy, realizując standardy aktywnej sprzedaży, mają bezpośredni wpływ na zyskowność firmy. Premia, którą otrzymują, stanowi jedynie niewielki procent wygenerowanych przez nich dodatkowych zysków, a jednocześnie jest skutecznym narzędziem motywacyjnym.

Przeanalizujmy to na przykładzie:
Załóżmy, że pracownik skutecznie identyfikuje potrzeby klientów, realizuje standardy sprzedażowe oraz oferuje produkty komplementarne. Dzięki temu osiąga efektywność, w której co 10-ty klient w ciągu godziny, kupuje dodatkowo produkt wysokomarżowy o zyskowności około 25 zł.
To założenie jest uniwersalne – sprawdzi się zarówno w markecie budowlanym, aptece, jak i sieci gastronomicznej.

Obliczenia:
160 h×25 zł.=4 000

Pracownik generuje więc dodatkowo dla firmy 4 000 zł. netto miesięcznie.

Koszt badania mystery shopper oraz premia dla pracownika stanowią jedynie ułamek tego wyniku, a przynoszą wymierne korzyści zarówno w postaci wzrostu sprzedaży, jak i lepszego zaangażowania zespołu.
Dobrze zmotywowany i sprawiedliwie premiowany pracownik sam w sobie staje się wartością dodaną dla firmy. 😊